Política

anàlisi

El peix està venut: el guanyador és...

Al 94% dels catalans no ens influeix el que es fa o es diu en la campanya electoral a l'hora de votar. I és que les actuacions públiques dels candidats són massa previsibles i perden tota eficàcia. L'invasiu passeig en comitiva pel recinte, el mercat, el bar o la rambla, en una boja carrera contra el temps, repartint missatges unidireccionals a tort i a dret, reprodueix una pel·lícula que tothom ha vist massa vegades.

En comptes de donar veu als sociòlegs, psicòlegs i politòlegs en la necessària revisió i avaluació de les campanyes polítiques, es copia amb delit el màrqueting polític més agressiu i més allunyat de la realitat de les persones.

En aquesta ocasió, els estrategues tornen a equivocar-se perquè no escolten els actors secundaris de tot plegat que s'expressen dient: “Sembla que porti un coet”, “Per aquí no l'havíem vist mai”, “No ha pres nota del que li hem dit”.

La realitat és que els candidats de CiU, PSC, ERC, PP, ICV, C's i altres formacions no han cultivat prèviament les relacions individuals amb els ciutadans, que són els que finalment voten. Han tingut 1.460 dies per dur a terme tot tipus de fòrums per escoltar, discutir i avaluar la realitat de la gent, però no ho han fet.

Els seus programes electorals no ho recullen. I no poden demanar als ciutadans que els darrers 15 dies siguin el moment i l'espai per decidir el seu vot. Aquests només representen el 3%.

Prendrem nota d'aquesta realitat per a les eleccions de 2014? Per quan les llistes obertes?

Membre del grup de
recerca UNICA de la UPF



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.