Infraestructures i serveis

L’Ajuntament d’Olot no renuncia a un futur desdoblament de la variant

L’equip de govern demana que el túnel que inclourà el traçat, d’un carril per cada sentit, es deixi a punt per una posterior ampliació

La variant d’Olot tindrà un carril per cada sentit, però l’equip de govern municipal no renuncia a que més endavant la futura carretera es desdobli. Per això vol que el túnel que s’inclou en el traçat, a l’alçada de la Pinya, es deixi a punt per una possible ampliació, cosa que no es preveu en l’estudi informatiu i d’impacte ambiental que la Generalitat acaba d’aprovar de manera definitiva. L’alcalde, Pep Berga, ha concretat avui que proposta que al projecte constructiu (ja encarregat) s’inclogui que el túnel de servei que han d’obrir en paral·lel al de circulació sigui de les mateixes dimensions que aquest.

Berga, a més, ha fet notar que disposar de dos carrils per sentit a l’interior del túnel evitaria haver-lo de tancar quan s’hi hagin de fer treballs de manteniment, “com passa als túnels de Bracons” i no als de Castellfollit, que tenen dos carrils per sentit de circulació.

L’alcalde ha recordat que el seu equip sempre ha defensat que, al terme d’Olot, la variant fos desdoblada, però ha garantit que, ara que està plenament decidit que serà d’1 + 1, no posaran “pals a les rodes” que facin alentir els tràmits. Contràriament al calendari anunciat per la Generalitat, l’alcalde considera més realista pensar que les obres no començaran l’any vinent sinó al 2025.

El 90 % de les al·legacions presentades al projecte de les variants de les Preses i d'Olot (68 i 23, respectivament) han estat ateses per la Generalitat. Entre els aspectes que s'han modificat figuren, en el cas de la variant de les Preses,  la configuració d’un tram de via col·lectora, l’allargament del tram previst soterrat i  millores de la connectivitat, i a la variant d'Olot,  mesures per a fer permeable el traçat de la variant entre les reserves naturals entre el volcà de la Garrinada i el Montsacopa, garantint la connectivitat ecològica entre aquest espai i les planes agrícoles pròximes i millores en la connectivitat de la variant amb la vialitat local.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]