Cinema

audiovisual

Experts de sis països debaten l’impacte de les plataformes

Barcelona acull la 9a edició de la Setmana del Talent Audiovisual

Avui s’ha presentat davant la indústria la nova plataforma 3Cat, que ja supera el mig milió d’usuaris registrats

La IX Setmana del Talent Audiovisual, una trobada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, ha reunit avui televisions públiques del País Basc, Flandes i Valònia (Bèlgica), Finlàndia i Catalunya per compartir reptes, experiències i estratègies al voltant de les plataformes de continguts audiovisuals (OTT). També han abordat l’impacte que tenen al territori on operen.

La jornada d’avui també ha acollit la presentació i debat amb tota la indústria de la nova plataforma 3Cat. En només dues setmanes, l’OTT catalana ja supera el mig milió d’usuaris registrats, i hi han accedit més d’un milió i mig de dispositius únics.

La trobada anual, que se celebra des d’ahir i fins divendres al Disseny Hub Barcelona, inclou activitats com l’estudi del cas d’Eufòria, el fenomen mediàtic de 3Cat, i la productora Veranda TV. L’acte central de la Setmana del Talent, juntament amb la presentació de 3Cat, és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida i tirar endavant projectes innovadors del talent universitari.

Cinquanta-sis universitaris catalans, espanyols i europeus presentaran entre demà i divendres una quarantena projectes audiovisuals al Pitching Audiovisual davant d’empreses i productores de la indústria audiovisual, amb l’objectiu de buscar coproductors i trobar finançament.

La taula rodona Impacte de les OTT en la indústria audiovisual dels territoris on operen, moderada pel periodista Toni Cruanyes, ha aplegat Tom Peeters, de VRT Max a Flandes; Philippe Keutgen, de RTBF Auvio a Valònia; Jarmo Lampela, de YLE Areena a Finlàndia, Alexander Gibelalde, de Primeran al País Basc, i Jordi Ferrerons de la plataforma 3Cat. Han parlat de com la irrupció d’aquestes plataformes d’streaming ha generat canvis en la creació de nous formats, en la forma de produir continguts, en l’impuls d’innovacions tecnològiques, o de noves aliances en la producció o la difusió de continguts. També han reflexionat sobre els reptes de posar en marxa els canals OTT, d’arribar a la nova audiència i mantenir la tradicional, i han compartit les seves experiències. En ple procés de transformació dels mitjans públics per continuar sent referents, el propòsit comú de totes és acostar els continguts respectius als nous hàbits de consum audiovisual, però cadascuna ha seguit estratègies diferents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia