Altres

Universitat de GIRONA

Aproven UdG XXI, un nou model educatiu per a la Universitat de Girona

El Claustre de la Universitat de Girona (UdG) ha aprovat avui un nou model educatiu que guiarà la UdG a partir d’ara. La iniciativa ha comptat amb el suport del 86,3 % del col·lectiu de representants claustrals. El 12,3 % ha votat en blanc i s’ha registrat un 1,3 % de vot en contra. Aquesta aprovació significa un primer pas que seguirà amb el desplegament del model, anomenat UdG XXI, el qual vol ser flexible, transversal i compartit i demana la implicació de tota la comunitat universitària. El model és una proposta de gran abast que suposa una transformació important a la Universitat de Girona.

El model comprèn sis eixos estratègics. Definir el mapa competencial de l’estudiantat; restituir el coneixement al centre de l’activitat docent; promoure el paper actiu de l’estudiant en l’aprenentatge; evolucionar cap a una personalització de l’aprenentatge; desenvolupar una organització acadèmica per a un món divers i complex i fomentar la vida universitària.

El model UdG XXI –el qual ha rebut 63 vots a favor, 9 en blanc i 1 en contra– també representarà una millora significativa de la gestió acadèmica i universitària, l’optimització i adequació de recursos, i la potenciació i manteniment de l’expertesa professional a la UdG.

L’aprovació del document és el primer pas d’un procés que ara continua amb un desplegament del model. L’anàlisi d’una enquesta feta a agents ocupadors, un informe de la consultoria d’altres models, un debat amb la comunitat universitària i la continuació dels grups de treball conduiran al desenvolupament de plans concrets de línies d’acció que caldrà que s’aprovin al Consell de Govern. El model incorporarà criteris d’avaluació del grau d’assoliment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.