Arts escèniques

TEATRE

Els teatres del país es repten a fer el ‘seu’ Sant Jordi

Fins ara cap país s’ha proposat assumir el repte d’omplir totes les butaques en una jornada concreta. Catalunya pretén establir un primer rècord en la que vol ser la primera diada de Sant Jordi de teatre. El 16 de març del 2024, impulsat per Adetca, TimeOut i 3Cat aspiren a fer que el màxim nombre possible d’espectadors es concentrin dins dels teatres, tant els professionals privats i públics de Barcelona com els municipals i els de les associacions. Per exemple, ja es disposa del suport genèric de la Federació d’Ateneus de Catalunya, que té sales distribuïdes per tot el territori. Fins al 31 de gener, les sales que ho vulguin es podran adherir a aquesta campanya de la qual es farà una creixent difusió a través de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i d’un web específic . El projecte té el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i el Departament de Cultura. És una activitat que s’integra, de fet, en l’esperat pla d’impuls del teatre, que ja ha començat a caminar, tot i que encara no s’hagi presentat globalment a la premsa.

Ahir ja sumaven més de 25.000 butaques al repte. Però la intenció és augmentar la xifra fins al darrer dia de gener. A partir de llavors, el web anirà descomptant les butaques que falten per acabar d’omplir-les totes. No s’ha parlat de cap campanya de promoció (a part de les que ja es fan habitualment) per rebaixar el preu de les entrades, sinó de mostrar una campanya potent que visualitzi l’aposta que, des de fa un any, s’està cuinant, liderada per l’Associació d’Empreses de Teatres de Catalunya (Adetca). Quantes butaques poden arribar a sumar? Es desconeix perquè no hi ha enlloc un recompte de tots els aforaments de les sales del país. Ahir, Xavier Marcé, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, calculava que podrien ser uns 300.000 localitats.

La campanya Cap butaca buida pretén anar creixent raonablement, edició rere edició. Ho han batejat com el Sant Jordi de teatre i també s’imaginen que la primera diada del llibre devia ser testimonial, si es té en compte la dimensió del fenomen literari del 23 d’abril. Per a Eduard Voltas, ideòleg del projecte que ha anat contagiant a altres agents, l’objectiu és que aquesta iniciativa, com La Marató de diumenge o el Sant Jordi dels darrers anys, “no sigui de ningú”, que se l’apropiï el país sencer.

Setmana Mundial del Teatre

La jornada Cap butaca buida donarà inici a la Setmana Mundial del Teatre, amb la qual les sales professionals miren de celebrar l’art en viu. Evidentment, es fa difícil quantificar el nombre d’espectadors en activitats al carrer, i per això, per ara, els espectacles de carrer es podrien sumar com una acció que els ajuntaments promoguin per convidar a omplir totes les localitats dels seus municipis. Tot i que no està concretat, es compta que Adetca pugui destinar una part dels seus ingressos a les expedicions de Pallassos sense Fronteres arreu del món (i es donarà la possibilitat que també ho puguin fer els teatres). La Setmana Mundial del Teatre engloba accions per celebrar el Dia Mundial del Teatre Familiar (20 de març), el Dia Mundial del Titella (21 de març) i el Dia Mundial del Teatre (27 de març).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia