Arts escèniques

ARTS ESCÈNIQUES

‘L’alegria que passa’ acapara 9 nominacions als Premis de la Crítica

El darrer musical de creació de Dagoll Dagom és el gran preferit per a l’entrega del 18 de març al Romea

El Lliure acumula 15 nominacions per a tres títols: ‘Le congrès ne marche pas’, ‘tot el que passarà a partir d’ara’ i ‘tots eren fills meus

L’alegria que passa, el darrer musical de creació de Dagoll Dagom (la tardor vinent s’acomiada amb la darrera recuperació de Mar i Cel), és el gran favorit a sortir com l’obra més celebrada dels Premis de la Crítica. La gala es farà el 18 de març al Teatre Romea i convoca bona part de la professió escènica, gràcies a uns premis que destaquen, a parer d’un jurat ampli de crítics, les estrenes del 2023 de teatre, dansa, familiar, arts de carrer, circ i el premi que entrega el col·lectiu de joves Novaveu. Darrera del musical de Dagoll Dagom (enguany no hi ha cap nominació a The producers perquè la direcció de l’espectacle va demanar que no se’ls convidés i, conseqüentment, els crítics no hi van anar), hi ha quatre espectacles amb cinc nominacions cadascuna, tres d’elles del teatre Lliure: Le Congrès ne marche pas, Tot el que passarà a partir d’ara, Tots eren fills meus. L’altra producció que empata amb cinc nominacions és l’adaptació de La plaça del Diamant, estrenada al Grec i que després de fer temporada a TNC, ha fet gira per Catalunya, fins al mes de febrer.

Des que al 2015, la plataforma recomana.cat va recuperar els premis, es va anar ampliant el jurat i també les disciplines. En aquesta 26a edició dels Premis de la Crítica destaquen com a finalistes en la categoria nacional de dansa A beginning expanded version d’Aurora Bauzà i Pere Jou; Rèquiem de la llum de l’Orfeó Català i Marina Mascarell; i Autoodi de la companyia L’Esbord.

Pel que fa a la categoria de familiar figura Dins el cor del món (que aquests dies està fent temporada a la Sala Beckett) d’Engruna Teatre, juntament An-Ki de la cia. Ortiga (que es va poder veure en la darrera edició de la Mostra d’Igualada i també compta el Solo de Roi Borrallas. Aquest mateix muntatge també coincideix com a finalista pel jurat de circ d’aquesta edició. Borrallas coincideix en la categoria de nacional de circ amb Amal de la Companyia La Baldufa i el De tu a tu del Col·lectiu Mur.

Per poder incitar la trobada informal entre els artistes i el públic, Recomana organitza algunes activitats paral·leles, amb les que es vol reforçar el paper de la prescripció cultural dins de l’ecosistema de la cultura. Dimarts vinent, per exemple, es convoca a L’escudella de les arts escèniques, un joc de rol (entre artistes, productors, representant de les Administracions i espectadors) per a conèixer els reptes de cada ofici. L’acció es farà a la Nau Ivanow i cal inscripció prèvia. Dijous (19h), a la Fundació SGAE també es convocarà tres representants de produccions nominades (Pau Coya, que consta nominat a revelació i també per a Novaveu), al costat de Joan Yago (autor de Tot el que passarà a partir d’ara) i Anna Maria Cisquella, de Dagoll Dagom (L’alegria que passa) per conversar distesament amb el públic sobre com les autories més joves poden superar els sostres de vidre actuals. La xerrada la moderarà Ana Prieto (Núvol).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.