Economia

Indcar, d’Arbúcies, farà proves a Barcelona amb un nou minibús 100% elèctric

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’empresa Indcar, companyia amb seu a Arbúcies i líder al sector de minibusoshan signat un acord per a la realització de proves d’un nou minibús 100% elèctric.

La firma s’ha fet en el marc del congrés mundial de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic) que s’està celebrant aquests dies a Barcelona, i ha comptat amb la presència de Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, Jacobo Kalitovics, director de Bus de TMB, i Gaël Queralt, CEO d’Indcar.

L’objectiu principal d’aquest acord és poder fer proves en condicions reals d’explotació a les línies de Barcelona durant un període de 3 mesos, permetent així valorar el funcionament del minibús 100% elèctric d’Indcar. Aquestes proves es desenvoluparan de forma intensiva, començant el mes de juliol del 2023, en diferents línies de TMB.

Durant aquest període de prova, aquest vehicle elèctric de 6 metres se sotmetrà a les particularitats dels carrers i l’entorn de la ciutat. Segons expliquen en un comunicat, el bus se sotmetrà a les línies més exigents i en condicions de calor al juliol i l’agost, cosa que requerirà obtenir les màximes prestacions de les bateries. A més d’acumular experiència i obtenir dades de funcionalitat.

Amb relació al minibús, ha estat presentat al congrés de la UITP com una alternativa sostenible al transport públic urbà, dissenyat per a trajectes curts, amb més de 250 quilòmetres d’autonomia i amb capacitat d’un total de fins a 35 passatgers. Amb el recent Memoràndum d’Enteniment (MOU) signat amb Bluebus, Indcar pretén consolidar la seva posició al segment del transport urbà amb aquest vehicle elèctric a l’Estat i Itàlia.

“Estem molt satisfets per aquest acord amb TMB ja que ens ajudarà a validar i conèixer les prestacions en condicions reals d’explotació del nostre nou minibús 100% elèctric. A més, simbolitza el compromís de continuar treballant en contribuir cap a un transport més sostenible, zero emissions, al segment del minibús urbà”, afirma Gaël Queralt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.