Economia

Autoservei per banyar les mascotes

Les bugaderies Fresh Laundry obren un nou negoci per a la higiene dels animals

Es preveu que d’aquí a un parell d’anys la franquícia obri uns 20 locals l’any

El creador de les bugaderies d’autoservei Fresh Laundry, Roberto Haboba, ha dissenyat una nova línia de negoci per donar resposta a la higiene de les mascotes mitjanes i grans a les ciutats. El resultat és Fresh Animal, que ja té tres establiments en propietat però, igual que Fresh Laundry, el creixement de la xarxa es farà mitjançant franquícies. La concepció del projecte i la seva posada en marxa han suposat una inversió de 50.000 euros i la previsió és que cada establiment representi per al franquiciat un desemborsament d’entre 20.000 i 35.000 euros, en funció de les característiques del local.

De cara a l’usuari, Fresh Animal es presenta com un espai de treball organitzat d’acord a les diferents fases en la higiene de la mascota i dels seus complements. L’espai central, l’ocupa una banyera, i també hi ha raspall aspiradora de pèls, un neutralitzador d’olors i un desinfectant de les peces de roba que s’utilitzen per tenir cura de l’animal així com del seu llit.

Roberto Haboba, que es defineix com un emprenedor nat que sempre té “l’antena activada per descobrir noves oportunitats”, va detectar fa temps que el rentat dels gossos d’una certa grandària representa un gran problema per als propietaris, sobretot en àmbits urbans, on les llars no disposen d’espais adequats per fer aquest tipus de tasques, de tal manera que s’acaba fent a les dutxes i banyeres, amb tots els inconvenients que significa. Tenint en compte que el nombre de gossos no para d’augmentar -a Barcelona la xifra d’animals censats s’ha disparat un 15% en dos anys–, la higiene de les mascotes és una necessitat que anirà a més. “Fresh Animal és una resposta a aquesta necessitat, tot apostant per negocis d’autoservei, que he observat que és una tendència en molt altres àmbits que el virus ha accentuat”, explica Haboba.

L’experiència desenvolupada amb la franquícia de les bugaderies ha estat clau en diversos aspectes. Un és el disseny de l’establiment: una imatge cuidada i espais diàfans oberts a l’exterior amb grans superfícies envidrades perquè es vegin des de fora. En aquest sentit, hi ha una predilecció pels locals en cantonada perquè són més vistosos. La ubicació és igualment transcendental. L’antena d’Haboba està posada en les localitats amb una alta densitat de població i carrers amb gran moviment de persones: “Aquesta és una proposta molt urbana”, assenyala. Trobar el local més adequat és una de les claus de l’èxit del negoci. Amb relació a això, Fresh Animal es presenta en tres formats de franquícia, un dels quals és un model de baix cost, que redueix l’oferta a la mínima expressió.

Sobre el desenvolupament de la franquícia, Roberto Haboba reconeix que la pandèmia ha frenat les previsions de creixement en el curt termini. Ara bé, vaticina una forta pujada en els pròxims dos o tres anys, amb una previsió d’obertura d’una vintena d’establiments cada any. La companyia estudia obrir un quart espai propi.

La marca mare, Fresh Laundry, ha arribat ja als 72 establiments, la majoria a Catalunya, però també a Madrid, el País Valencià, Navarra i el País Basc. El perfil del franquiciat és molt ampli, però és freqüent l’inversor amb diverses bugaderies. Hi ha tres modalitats: compra, lloguer amb dret a compra i acord d’explotació amb propietaris d’espais.

El 2017 es va llançar un format de bugaderies d’autoservei mòbils, sota la marca Fresh Box, indicades per a centres comercials, gasolineres, estacions d’esquí o espais de concert. “És una proposta que va evolucionant, si bé no al ritme que havien considerat”, reconeix Haboba.

La companyia té 10 treballadors en plantilla i el 2019 va facturar 1,8 milions. La previsió era tancar el 2020 amb 1,5 milions pels efectes dels mesos de confinament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia