Economia

MARESME

La sostenibilitat, aposta clau del turisme

El 80% dels establiments turístics del Maresme apliquen iniciatives sostenibles i han duplicat el nombre d’actuacions d’aquest tipus respecte al 2021, segons un estudi efectuat per la consultoria Vivential Value amb dades recollides durant el mes de juny. La mostra s’ha dut a terme en 143 espais i s’han comprovat les actuacions cap a la transició verda que publiquen al portal de reserves Booking. El resultat és que 114 n’ofereixen en camps tan diversos com la gestió dels residus, l’eficiència energètica i la gestió de l’aigua, entre d’altres. En concret, segons recullen les dades, un 30,7% de les iniciatives estan vinculades als residus; un 29,3% a l’estalvi d’energia o a les energies anomenades netes, i un 20% a l’aigua. “Els usuaris del turisme de la comarca valoren molt positivament les aportacions que fan els establiments per una major sostenibilitat i des del Consorci de Promoció Turística els premiem a través del compromís Biosphere”, explica el president en funcions de l’ens, Joaquim Arnó, que recorda que el territori és un dels que actualment disposen d’un major nombre de distintius que premien el compromís amb el turisme responsable.

Per tipologies, els hotels són els que més pràctiques sostenibles comuniquen: gairebé el 90% dels analitzats. Els segueixen els hotels apartaments (75%), els càmpings (70%) i els hostals (56%). Tots acumulen un total de 1.527 accions sostenibles. “Les accions que es duen a terme són molt variades, però les més habituals són la reutilització de tovalloles, la capacitat de prescindir del servei de neteja diari, l’ús de bombetes LED de baix consum o mesures per reduir el malbaratament alimentari”, enumera Arnó. Pel que fa a municipis, el major nombre d’establiments que practiquen iniciatives sostenibles es concentren en poblacions amb una gran tradició turística, com és el cas de Calella o Pineda de Mar. “Totes dues estan per sobre de la mitjana comarcal, amb un 83% i un 81%, respectivament, d’accions compromeses amb el medi ambient”, assenyala el responsable en funcions de l’ens.

Més satisfacció

La satisfacció dels usuaris és un altre indicador rellevant, segons l’estudi efectuat: la valoració global entre els establiments que apliquen accions sostenibles se situa en un Iron (índex de reputació online) de 8,10, davant la puntuació lleugerament inferior (7,69) que obtenen els allotjaments que no n’apliquen. La consultoria Vivential Value destaca que les dues notes són més baixe que les assolides el desembre del 2021, un fet que, al seu entendre, suposa un repte afegit en la mateixa sostenibilitat econòmica dels establiments en un context de creixent exigència per part del client potencial tant de sostenibilitat com de qualitat del servei. Es dona el cas que el 94% dels allotjaments adherits a Biosphere comuniquen les seves iniciatives en el canal en línia, i representen el 40% de les actuacions, malgrat que només suposen el 23% dels allotjaments analitzats. “És important que els establiments disposin de dades que ratifiquin que el seu esforç es tradueix en una major satisfacció del client, que, en definitiva, és el que es busca”, diu Arnó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.