Economia

estats units

Les autoritats dels Estats Units investiguen noves denúncies contra Boeing

Les xifres de lliuraments d’aparells de la companyia han patit una forta davallada

Les autoritats estatunidenques estan investigant les denúncies realitzades per un antic enginyer de Boeing que apunten al fet que el fusellatge del 787 Dreamliner està muntat de manera inadequada i en risc de partir-se en ple vol, segons han assenyalat aquest dimarts mitjans de comunicació del país.

El periòdic The New York Times ha assenyalat que ha revisat documents que l’enginyer en qüestió, Sam Salehpour, ha enviat a l’Administració Federal d’Aviació (FAA, per les seves sigles en anglès) i que donen suport a la seva acusació.

L’agència federal ha confirmat que està investigant les imputacions abocades per Salehpour, qui atribueix el risc de ruptura dels 787 Dreamliner als canvis que Boeing va dur a terme en el procés d’unió de les diferents parts del fusellatge.

El fabricant aeronàutic, que es troba sumit en una profunda crisi a conseqüència de greus problemes de qualitat dels seus aparells 737 MAX, ha negat al rotatiu que els canvis de producció hagin impactat de manera negativa en la seguretat del 787 Dreamliner.

El mes passat, John Barnett, un altre exempleat de Boeing que havia denunciat suposades males pràctiques en la planta on es produeix el 787 Dreamliner, es va suïcidar.

També aquest dimarts, Boeing ha anunciat que en el primer trimestre de l’any va lliurar 83 avions comercials (67 del model 737, 3 del 767 i 13 del 787) així com 14 aparells militars.

Aquestes xifres suposen un acusat descens respecte a les del mateix període de 2023 quan la companyia va lliurar 130 avions comercials, inclosos 113 unitats del 737.

Després de conèixer-se la investigació de la FAA i les xifres de lliuraments, les accions de Boeing perdien aquest dimarts un 2,1% del seu valor i cotitzaven a 177,7 dòlars 30 minuts abans del tancament dels mercats.

Les acusacions de Salehpour i les noves indagacions de la FAA se sumen a altres investigacions que l’agència federal està realitzant sobre el procés de fabricació del 737 MAX.

A la fi de març, el conseller delegat de Boeing, Dave Calhoun, que havia estat nomenat en 2020 per a corregir els problemes, va anunciar que abandonarà el lloc a la fi d’any després d’una sèrie d’incidents amb diversos models, especialment el 737 MAX.

El més greu es va produir el gener de 2024, quan un panell que cobria l’espai per a una porta d’emergència d’un Boeing 737 Max-9 de l’aerolínia Alaska Airlines es va desprendre poc després de l’enlairament de l’avió.

L’incident, que no va causar ferits, va iniciar una sèrie de noves investigacions en les operacions de Boeing per part de la FAA que han descobert greus irregularitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.