Opinió

De reüll

Treball a casa, però amb suports

El teletreball no pot ser un desert; als treballadors els calen suports

El confinament obligat durant la pandèmia va fer que moltes empreses i treballadors descobrissin el teletreball. Obligats, és cert, però, per a molts, aquest va ser el primer contacte. Ara, moltes empreses han descobert que tenint la plantilla treballant des de casa els estalvia molts de costos, i els ofereix una plena disponibilitat dels treballadors, fins i tot fora d’hores. Respondre aquell correu que ens estalviarà feina quan hi tornem, dilluns. Atendre aquella trucada que fa temps que perseguim... A molts treballadors la situació ja els va bé: s’estalvien les hores d’anar i tornar a la feina en transports públics atapeïts o fent cua al cotxe; s’estalvien la carmanyola o el dinar de menú al bar i rendeixen més perquè dinen i prou, que hi ha feina a fer. Ni tertúlia amb els companys ni esperes entre plat i plat. Que el teletreball és un win-win està clar, però cal regular-lo perquè no sigui un win-lost. No pot ser que la factura de la llum, de l’aigua i l’internet la paguin els treballadors. No pot ser que les hores de més que es treballen no s’abonin ni es recuperin, si la feina que es fa justament fora d’hores és or. No pot ser que el treballador estigui isolat a casa, sense compartir experiències, problemes i solucions amb la resta de companys. El teletreball no pot ser un desert, calen suports.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.