Política

la crònica

Hard Rock, el nom i la cosa

Quan, quatre dies abans de la gran manifestació de l’Onze de Setembre del 2012, el govern d’Artur Mas presentava el macroprojecte del que aleshores es va batejar com a BCN World, el complex amb hotels, botigues, centres de convencions i, ai, casinos, les poques veus discordants només apuntaven al nom, no a la cosa: posar-li el nom de la capital catalana era un menyspreu per Tarragona, i si tot aquell bé de Déu que anunciaven en favor del turisme havia d’instal·lar-se entre Vila-seca i Salou, la marca que s’havia de potenciar era la d’aquí, no la d’allà. Aquell projecte arrossega avui un estol de canvis d’inversors, de nom –avui, Hard Rock– i de consideració, fins al punt que, com ja saben, ha estat el detonant de l’avançament electoral. Però Hard Rock, i el model turístic que comporta, ha entrat per la porta petita en la campanya electoral, amb menys presència de la que es podria esperar als mítings i debats. I si ho ha fet, ha estat més en clau nacional que tarragonina, potser perquè la majoria d’agents econòmics i alcaldes del Camp de Tarragona s’hi avenen i aquests no són dies per provocar enrabiades innecessàries. Amb la CUP i Comuns Sumar en el cap de la corda dels que no en volen ni el nom ni la cosa, per evitar “un turisme desbocat”, segons el cupaire Sergi Saladié, la resta de candidats que hi són favorables han anat aigualint aquests dies els possibles perjudicis del complex d’oci i turisme. De casinos gairebé ni se’n parla i del que es tracta és de fer una neteja d’imatge a la cosa. La candidata de Junts a Tarragona, Mònica Sales, defensava ahir des de l’amfiteatre de Tàrraco que Hard Rock és clau per “per atraure el turisme de congressos, convencions, centres de negocis, oci, cultural i compres”, i que s’han de deixar de banda “arguments demagògics”. Raquel Sans (ERC) també deia fa uns dies a l’Espluga de Francolí que el de Hard Rock “és un debat artificial” en el qual “alguns ens volen tenir entretinguts perquè no parlem de les necessitats reals del territori”. Hard Rock passa de puntetes per la campanya mentre, poc o molt, la cosa va avançant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia