Política

La pregunta

L'administració hauria d'atendre en català?

Les respostes dels partits a algunes qüestions de l'actualitat

CIU

Sí, és clar. El català és la llengua pròpia de Catalunya i com a tal és la llengua d'ús normal i preferent de les administracions públiques.

PSC

Ja ho fa. Tot ciutadà té el dret d'emprar el català a l'administració a Catalunya, i aquest dret es compleix. Tota excepció puntual queda fora de la normativa i s'ha de fer corregir.

ERC

Òbviament. El català és la llengua pròpia de Catalunya i l'administració és la primera que té el deure d'usar-la.

PP

L'administració ha d'atendre en les dues llengües oficials de Catalunya: en català i en castellà. El ciutadà és qui tria la llengua en la que vol ser atès o rebre la informació, no l'administració.

ICV-EUIA

Sí, cal remoure els obstacles legals i les pràctiques que s'oposen a la plena igualtat entre el català i el castellà, especialment en l'administració perifèrica de l'Estat i en la de justícia.

CIUTADANS

L'administració catalana, autonòmica i municipal, ha d'atendre en català i en castellà. Creiem que en l'administració central no es pot exigir a avui dia que estiguin en disposició d'atendre en català.

SI

La llengua de l'administració ha de ser el català, tant interna com d'atenció al públic, sense perjudici del dret dels ciutadans a ser atesos en la llengua oficial que escullin.

REAGRUPAMENT

L'administració atén en la llengua pròpia a tots els països del món. Si alguna persona té dificultats temporals per comprendre-la, els treballadors públics l'atendran en qualsevol altra llengua que dominin.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.