Societat

comerç

El model del comerç de Barcelona, un exemple

Una delegació andorrana es fixa en el model de gestió comercial de la capital catalana

Un punt d’interès va ser el Raval i el seu procés de revitalització de mà de la cultura, l’educació, l’urbanisme i el comerç

Una delegació d’Andorra, liderada per la seva Cambra de Comerç, ha visitat Barcelona amb la voluntat de recollir noves propostes comercials i de restauració i conèixer comerços de proximitat, sobretot de la zona del Raval, que permetin inspirar als comuns i a les associacions de comerciants del país per impulsar el sector.

En el marc d’aquesta trobada, organitzada per Barcelona Comerç, els participants han tingut l’oportunitat d’interactuar amb diversos experts locals directament involucrats en el procés de revitalització del barri del Raval de mà de la cultura, l’educació, l’urbanisme i el comerç. A més, han realitzat un retail tour per l’eix comercial del Raval – inclosa la Boqueria i els voltants del MACBA –, on han pogut comprovar com la integració d’usos comercials i culturals és, avui, un punt d’atracció destacat tant per al turisme com per als residents locals, oferint una renovada gamma d’experiències de qualitat.

Durant la jornada, que va tenir lloc la setmana passada, Pròsper Puig, president de Barcelona Comerç va destacat la identificació de problemàtiques comunes i l’oportunitat que aquesta coneixença ofereix per treballar plegats i superar-les. “Com a Euroregió, amb un treball conjunt de comerciants i les Cambres de Comerç, podem esdevenir un motor fonamental per a la internacionalització i per contribuir a l’aliança empresarial, formació i territori”, va dir.

La nova directora de la Cambra de Comerç de Barcelona, Laura Puig, va ressaltar la importància de la col·laboració interterritorial i intersectorial, mentre que Alfons Barti, director de Barcelona Comerç, va posar èmfasi a Vitrines d’Europe, l’associació europea de comerciants amb seu a Barcelona i el seu rol per unir el món associatiu del comerç europeu, oferint aquesta eina als comerciants d’Andorra.

El president de la Cambra d’Andorra, Josep Maria Mas, va destacar que “el comerç a Andorra és un sector estratègic i és important per a nosaltres compartir diferents punts de vista i compartir, aprendre i analitzar experiències per enriquir el sector comercial del país”.

Barcelona Comerç ha obert les portes de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat (CECP) a Andorra, un projecte impulsat per la nostra entitat i aprovat pel Parlament Europeu.

La CECP aposta perquè comerciants, governs i l’administració europea treballin plegats per posar en valor el comerç de proximitat com a segell d’identitat dels municipis d’Europa i busca abordar conjuntament temes clau com la col·laboració publicoprivada, la regulació equitativa en matèria fiscal entre els diferents actors, la transició justa cap a un entorn digital i sostenible, la formació o el relleu generacional. El comerç de proximitat amb 5,5 milions d’empreses a tota la UE té un valor de 126 milions d’euros i 30 milions de treballadors, autònoms i petits empresaris,va recordar el director tècnic de la CECP, Josep Xurigué.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia