Societat

societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

La Costa Brava és la marca turística que té una capacitat d’allotjament més gran de tot el territori català, amb una oferta que supera les 200.000 places. Així ho recull l’últim informe elaborat per BIM Consultors sobre l’impacte econòmic dels càmpings a Catalunya, que té per objectiu valorar i conèixer quin és el pes real que té aquest sector en el territori i poder avaluar la seva aportació a la societat.

Segons aquest informe, del qual queden excloses les places registrades en HUT (habitatges d’ús turístic), l’oferta de càmpings a la Costa Brava esdevé la principal modalitat d’allotjament turístic, amb pràcticament 120.000 places, que representen el 57,5% de la seva oferta d’allotjament. La clau que explica aquesta importància dels càmpings en el model d’allotjament és la gran capacitat individual que tenen; 109 càmpings tenen una capacitat de 119.325 places, cosa que implica una mitjana de 1.094 places per establiment. En el conjunt de la Costa Brava, es poden trobar fins a 25 càmpings per sobre de les 1.000 places d’allotjament, amb els dos càmpings de Catalunya amb més capacitat (de 5.259 i 4.722 places, respectivament).

Pel que fa a la demanda, hi ha hagut un creixement sostenible a l’hora de triar el càmping com a principal allotjament turístic. En aquest sentit, un element que cal tenir present és l’origen d’aquesta demanda: el 2023 el mercat nacional va ser el que va tenir més pes; va arribar al 56% de la demanda. L’altre gran mercat és el turista internacional, que va representar un 36% del total; el turista espanyol va suposar el 8% de la demanda.

En paral·lel, l’informe també destaca la transformació que ha experimentat el conjunt del litoral català en els últims anys. Un dels factors clau és l’aposta per una oferta qualitativa; els seus allotjaments es van situar entorn de la màxima categorització del segment. Novament, la Costa Brava no només representa el principal focus d’allotjament de càmpings, sinó que la seva oferta està especialment inclinada cap a una major categoria. En concret, té 4.281 allotjaments de dues estrelles (3,60%), 37.824 de tres estrelles (31,70%) i 77.220 de quatre estrelles (64,70%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.