Societat

Més visitants entre setmana a Girona, Temps de Flors

Pels Banys Àrabs, els dies laborables hi han passat un 16% més de persones que el 2013

El nombre de turistes provinents de Madrid creix un 45,9% i el de la resta de Catalunya, un 16%

Girona, Temps de Flors continua creixent en nombre de visitants i ho fa entre setmana. Les primeres dades que el govern de Girona ha recollit d'aquesta 59a edició, que es va acabar diumenge, és que la mostra floral ha rebut entre un 15% i un 20% més de visitants els dies laborables i s'ha estabilitzat la gentada dels caps de setmana. La regidora de Comerç i Turisme, Coralí Cunyat, va considerar un èxit aquesta edició de l'exposició de flors i va donar algunes dades significatives que explicarien l'augment del nombre de turistes. Així, es calcula que un lloc de pas obligat com els Banys Àrabs ha rebut un 16% més de visitants entre setmana que el 2013; en canvi, els caps de setmana el creixement ha estat del 2%. Les visites als museus s'han incrementat un 22%; les consultes a l'oficina de turisme, un 12,72%; les visites guiades, un 16,6%, i el nombre de viatgers amb TAV, un 17%.

Origen dels que vénen

Cunyat i l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, van subratllar que “s'està notant la promoció en determinats mercats”. Això explicaria que hagin arribat un 45% més de turistes provinents de Madrid; un 16% més, de la resta de Catalunya, i que el públic francès representi un 9,2% del total de consultes fetes a l'oficina de turisme. Cunyat destaca que l'arribada d'aquests visitants “suposa un augment de pernoctacions” com es pretenia, però hi afegeix: “Som conscients que encara hi ha camí per recórrer.” Així, entre setmana l'ocupació hotelera ha pujat entre 10 i 15 punts i s'ha acostat al 90%, i el cap de setmana s'ha vorejat el ple, i per això s'estudiarà la possibilitat de fer més jornades fins a mitjanit. Puigdemont considera: “Aquesta edició evidencia que Girona ja té una identitat turística pròpia com preteníem i, per això, és clau arribar a gent nova, perquè molts era el primer cop que venien i no serà l'últim.”

Altres dades positives són el 50% més d'usuaris que ha tingut el trenet turístic, els 2,5 milions de piulades a la xarxa i els 12.000 “m'agrada” a Facebook. L'impacte mediàtic de la mostra per haver sortit en premsa s'ha calculat en 11,3 milions d'euros.

LES XIFRES

11,3
milions
d'euros d'impacte mediàtic es calcula que ha tingut l'exposició de flors en mitjans d'arreu del món.
73
per cent
més d'usuaris va tenir la línia de rodalies provinent del Maresme i la Selva respecte a la setmana abans.

Més de 23.000 persones, per la Casa Pastors

Més de 23.000 persones han visitat durant les flors l'exposició d'art gironí de la Casa Pastors. Un èxit d'aquesta novetat de la mostra floral a l'espai on s'ubicarà el fons Santos Torroella.

La segona edició de Flors de Nit serveix 2.860 consumicions

En el marc de la segona edició de Flors de Nit s'han servit durant aquesta setmana de flors més de 2.860 consumicions en la trentena de locals que s'havien afegit a la iniciativa. El restaurants, bars i locals nocturns s'han mostrat satisfets de la resposta dels visitants a aquesta iniciativa de la Fecasarm, que pretén allargar l'estada a la ciutat amb propostes originals basades en les flors, com ara menús, tapes, dolços i combinats per a tots els gustos.

El festival Girona a Cappella tanca amb 12.000 assistents

La tercera edició del festival Girona a Cappella va tancar amb un gran èxit de públic i amb més de 12.000 assistents als diversos concerts programats durant aquests deu dies. L'organització s'ha mostrat molt satisfeta per la resposta de la programació de pagament, com The Swingle Singers, amb un 80% d'ocupació, o amb el ple de Les Sixters. El festival s'ha consolidat així com un referent en la música sense instruments arreu d'Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.