Serveis

Quasi pitjor el remei que la malaltia

Des que al setembre es va normalitzar el servei, les demores són més freqüents que abans

El servei entre Puigcerdà i Barcelona s'ha introduït eliminant un tren que parava a tot arreu

En plena hora punta,hi ha viatgers que no tenen cap tren per tornar a casa fins al cap d'una hora

A principi de setembre el servei de la línia C3 (de la Garriga, Vic i Puigcerdà) es va normalitzar. Els trens van tornar a arribar fins al centre de Barcelona, la Generalitat anunciava l'estrena d'un tren semidirecte (Puigcerdà-Ripoll-Vic-Barcelona) –un d'anada i un de tornada– i els combois anaven plens d'una publicitat que convidava els viatgers a l'optimisme: “Tornen els esmorzars amb diari, suc i torrades. Recupera el teu temps. Torna al tren”. L'usuari sofert que havia patit mig any el tall de la línia i una acumulació notable de temps perdut començava a respirar alleugerit.

Però comença el setembre, torna a la feina, i el sofert viatger s'adona que potser sí que tornen els esmorzars amb diari, però no com preveia: són els cafès que fa a l'estació mentre espera el tren, que dia rere dia es retarda. Des que es va “normalitzar” el servei, el nombre de retards s'ha multiplicat i n'hi ha molts més que abans del tall de la línia. El viatger que cada dia agafa a la Garriga el mateix tren per anar a Barcelona –el de les 10.41 h, que no es pot considerar hora punta– ha de ser pacient, ja que el tren mai ha passat a l'hora des del setembre. Ni un sol dia. Algun dia, el retard ha estat de cinc minuts; la majoria de dies, ha estat d'un quart d'hora o vint minuts, i altres vegades, ha arribat a la mitja hora o tranquil·lament l'ha sobrepassat.

Per tornar de Barcelona al Vallès Oriental, els retards es repeteixen, cosa que abans del tall ja era habitual. Hi ha hagut dies, però, que el temps de demora també s'ha allargat més del que és normal. Amb tot, aquesta línia també li va tocar el rebre en els dos dies de caos per avaries elèctriques que hi va haver al setembre. I tot plegat passa amb una natural falta d'informació.

La suposada millora que havia de significar el semidirecte ha comportat alguns danys col·laterals notables, que ja han fet que Adif es plantegi afegir més parades a aquest tren; aquests canvis es posarien en marxa a principi de l'any que ve. La situació és especialment greu en municipis que depenen només d'aquesta línia de tren, com és el cas de la Garriga (Vallès Oriental), una població de 15.000 habitants. Segons reconeix Adif, passatgers de la Garriga i de Granollers ja s'han queixat del que consideren un greuge.

El semidirecte que va de Barcelona a Puigcerdà s'ha guanyat gràcies a l'eliminació d'un tren de tornada: el que passava a les 18.32 h per Plaça Catalunya i s'aturava a totes les estacions s'ha convertit en el flamant semidirecte que només s'atura a Vic, Ripoll i Puigcerdà. D'aquesta manera, els usuaris que agafaven aquest tren es troben que queden sense servei en plena hora punta: si no agafen el tren de les 18.06 h de Plaça Catalunya, s'han d'esperar gairebé una hora a l'estació, ja que el següent és a les 18.57 h.

En espera que les millores anunciades siguin millores reals i que arribi el desdoblament de la línia –de Montcada en amunt el servei subsisteix amb una sola via–, sembla que per als usuaris de la C3 el suc i les torrades de l'esmorzar hauran de quedar per més endavant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.